Skip to content
Administrație locală Ediția de Astăzi

Cutuma dosarului cu șină, ”eternă” în țara noastră – România se află ultimul loc în UE în ceea ce priveşte serviciile publice digitale

Potrivit Raportului privind Indicele economiei şi societăţii digitale publicat de Comisia Europeană România se află ultimul loc în UE în ceea ce priveşte serviciile publice digitale, fiind cu mult sub media UE în ceea ce priveşte nivelul competenţelor digitale şi are cel mai scăzut nivel de utilizare a serviciilor de internet (servicii bancare, cumpărături, muzică).

Deși ne aflăm pe primul loc în Uniunea Europeană în privința utilizării rețelelor sociale suntem reticienți când e vorba de a face cumpărături online.

În general, România înregistrează în continuare cel mai scăzut nivel de utilizare a serviciilor de internet dintre statele membre ale UE. 21 % dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani nu au utilizat niciodată internetul (faţă de media UE de 11 %). În România, oamenii sunt dornici să se implice în diverse activităţi online, în special reţele sociale şi apeluri video. Utilizarea reţelelor sociale este mai răspândită decât în toate celelalte ţări ale UE, România situându-se pe primul loc la acest capitol; astfel, 86 % dintre utilizatorii de internet utilizează reţelele sociale (faţă de 65 % în UE). De asemenea, cetăţenii români au utilizat apeluri video (51 %) peste media UE (49 %). Cu toate acestea, utilizarea serviciilor bancare şi a celor de cumpărături, muzică, materiale video şi jocuri (10 %, 26 % şi, respectiv, 63 %) este sub media UE, în principal din cauza lipsei de încredere în tehnologia digitală”, mai relevă raportul.

Nici la capitolul digitalizare și serviciile online pe care le pot folosi autoritățile nu stăm bine, dacă ne comparăm cu alte state din UE.

În ceea ce priveşte serviciile publice digitale, situaţia s-a înrăutăţit, România ajungând pe ultimul loc în clasamentul UE. Cu toate acestea, ţara performează satisfăcător în ceea ce priveşte anumiţi indicatori. Există un nivel ridicat de interacţiune online între autorităţile publice şi cetăţeni, întrucât România se situează pe locul şapte în ceea ce priveşte utilizatorii de e-guvernare, care reprezintă 82 % dintre utilizatorii de internet, faţă de media UE de 64 %. Acest lucru contrastează cu punctajele scăzute obţinute în ceea ce priveşte formularele precompletate şi serviciile realizate integral online, ceea ce ar putea indica o problemă sistemică în ceea ce priveşte calitatea şi uşurinţa cu care pot fi utilizate serviciile oferite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.