Skip to content
Recent

Statul îți dă bani să îți renovezi casa – Care sunt condițiile

Prin programul ”Casa Verde” și ”Casa Verde Plus” vor fi acordate fonduri pentru cei care vor să își renoveze locuința sau construiesc una nouă. Condiția principală este să folosească materiale ecologice, să aibă o casă ecologică. De aceste programe vor beneficia aproximativ 10.000 de români.

Casa Verde Plus vine şi completează şi cu subvenţii pentru materiale de construcţie ecologică, pentru sisteme de izolaţie a casei cu materiale ecologice. Programul integral are 198 milioane de lei, dintre care 93 de milioane sunt pentru programul clasic, de înlocuire a sistemelor de încălzire şi 45 milioane lei pentru partea de materiale de construcţie ecologică. Pentru persoanele fizice, banii alocaţi prin program ar putea ajunge pentru circa 10.000 de persoane. O persoană fizică poate primi o finanţare de 6.000 de lei pentru achiziţia unor panouri solare care să asigure apa caldă menajeră, adică 100% din costuri. În cazul achiziţiei unei pompe de căldură, finanţarea ajunge la 8.000 de lei, adică 70-80% din costurile totale pentru că panourile solare vor putea fi finanţate în proporţie de 100%. Asociaţiile de locatari nu vor putea, încă, să acceseze acest program pentru că este o interpretare juridică din cauza căreia nu o pot face. Lucrăm şi la aceasta”, a precizat ministrul Mediului.

Cei care vor accesa bani prin aceste programe îi vor putea folosi și pentru achiziția de materiale cu amprentă redusă de carbon, sisteme de acoperişuri verzi, sisteme de eficientizare a consumului de resurse şi sisteme de iluminat ecologice.

Dacă vreți să accesați bani trebuie să vă înscrieți la Agenția pentru Protecția Mediului din județul Mehedinți. Totodată, trebui să fiți proprietari sau coproprietari ai terenului și ai casei, iar imobilele să nu facă obiectul unui litigiu în instanță, unei revendicări legale ori unei proceduri de expropriere pentru utilitate publică.

Alte condiții vor fi ca solicitanții să nu aibă datorii la bugetul de stat sau la bugetele locale și să nu fi fost condamnați în trecut pentru infracțiuni contra mediului.

Ce trebuie să conțină dosarul

  • cererea de finanțare nerambursabilă (original);
  • o declarație pe propria răspundere a solicitantului (în original);
  • actul de identitate al solicitantului (copie);
  • extrasul de carte funciară pentru informare (emis de maximum 30 de zile) sau extrasul de carte funciară pentru autentificare ce atestă dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra terenului și casei unde se implementează sistemul de încălzire (original);
  • documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situația în care adresa de implementare din cererea de finanțare diferă de cea din extrasul de carte funciară;
  • copia cărții funciare și extrasul de carte funciară individuală;
  • pentru imobilele deținute în coproprietate se va depune o declarație notarială, semnată de toți coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanțare, precum și persoana solicitantă;
  • certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original) de organele competente teritorial;
  • în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare, se va depune și certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original), eliberat de către organele competente din zona implementării proiectului;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către unitatea teritorială a Fiscului (original);
  • certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial al Ministerului Afacerilor Interne (original);
  • o adeverință privind existența contului bancar al solicitantului finanțării, emisă de o bancă comercială, sau extrasul de cont.

Dosarul de înscriere va trebui depus, într-un singur exemplar, la agenția județeană pentru protecția mediului din zona domiciliului solicitantului.

Dacă veți obține banii, contractul de finanțare va avea o valabilitate de 12 luni, în timp ce proiectul de schimbare a sistemului de încălzire va trebui finalizat în zece luni de la semnare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.