Skip to content
Administrație locală

Cartel Alfa are o problemă cu transferul porturilor dunărene către administraţiile locale – În pericol porturile din Mehedinți?

Reprezentanţii Cartel Alfa susţin că iniţiativa de transfer a porturilor dunărene către administraţiile locale va duce la dispariţia şi precarizarea locurilor de muncă, iar viitorul economic şi financiar al companiei este pus în pericol. Sindicaliştii reclamă şi că nu au consultaţi în vreun fel asupra deciziei de transfer şi susţin că, din experienţele anterioare, suspectează că ”acest transfer are în spate mai curând interese imobiliare, prin valorificarea unor terenuri de către grupurile de interese locale”.

Reprezentanţii Cartel Alfa au trimis, joi, o scrisoare deschisă premierului Viorica Dăncilă în care vorbesc despre iniţiativa de transfer a porturilor dunărene către administraţiile locale, potrivit PSNews.ro

Citește și Porturile din Mehedinți – bătălie între doi miniștri PSD?!? Cine va câștiga: Cuc sau Bădălău?

Doamnă prim-ministru, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat recent că porturile de pe malul Dunării aflate în prezent în administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu (CN APDF Giurgiu) vor fi transferate la autorităţile locale, preluarea fiind «într-un stadiu avansat». Salariaţii membri de sindicat din cadrul Sindicatului Portuar Român Unirea – sindicat reprezentativ la nivelul CN APDF Giurgiu – care nu au fost consultaţi în niciun fel în privinţa acestui transfer – sunt îngrijoraţi că mutarea va duce la dispariţia şi precarizarea locurilor de muncă, iar viitorul economic şi financiar al companiei este pus în pericol”, se arată în documentul trimis de Cartel Alfa.

Sindicaliştii susţin că activităţile portuare desfăşurate de CN APDF Giurgiu sunt de interes public naţional şi ”duc la îndeplinire inclusiv unele obligaţii ce revin statului român din acordurile şi convenţiile la care România este parte”.

O parte dintre porturile vizate de acest transfer, precum Drobeta Turnu Severin şi Giurgiu, fac parte din reţeaua centrală de transport european, aşa cum este menţionat în Regulamentul (UE) nr.1315/2013. Trecerea în administarea autorităţilor locale a acestor bunuri din proprietatea publică a statului nu are nicio justificare legată de interesul naţional, aşa cum se impune pentru un astfel de transfer. Mai mult decât atât, există învestiţii în derulare cu alocări bugetare de peste 2 milioane de lei pentru modernizarea porturilor Giurgiu, Corabia şi Calafat. Pretextul trecerii porturilor în administrarea autorităţilor locale este dezvoltarea unor zone de agrement şi turism, tocmai în zonele cele mai active comercial şi aducătoare de venit pentru companie. Suspectăm, din experienţele precedente, că acest transfer are în spate mai curând interese imobiliare, prin valorificarea unor terenuri de către grupurile de interese locale”, au mai transmis sindicaliştii.

Aceştia afirmă că au exemplele porturilor Turnu Măgurele şi Zimnicea, care ”arată cu destulă elocvenţă cum se dezvoltă porturile sub autoritatea locală”.

Având în vedere cele expuse, Confederaţia Naţională Sindicală Cartel ALFA solicită oprirea acestei iniţiative şi, împreună cu membrii săi din cadrul Sindicatului Portuar Român Unirea şi Federaţia Trans-Conex va face toate demersurile necesare pentru a o bloca”, au anunţat sindicaliştii.

De asemenea, solicităm o întrevedere la care să participe reprezentanţii lucrătorilor portuari şi demararea unui dialog constructiv pentru a găsi soluţii alternative la solicitările administraţiilor locale, prin scheme de parteneriat care să nu ducă la distrugerea unei companii naţionale de interes strategic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.